Thursday, September 26, 2013

84. päev

American Wonder
ehk kolm kimpu banaani kolmes nurgas.


Me oleme Yuriga juba pisut tüdinenud Browni ootamisest, kes meid ise kell pool viis jalutama kutsub, aga siis ära kaob. Kell on viis. Märkan kõrvalpoes kandiku peal banaane ning küsin Dorcas’e tädilt luba neid müüma minna. Dressipluusist meisterdame aluse ning asetan banaanid pea peale. Pisut vajan veel ühe käe tuge hoidmisel, aga see tuleb pigem sellest, et mul on närv sees, sest täna on turupäev ning Three Corners’il palju rahvast.

Asun julgelt teele, mul pole midagi kaotada - kolm kimpu banaani hinnaga 100-150(15-20 eurosenti) franki ära müüa pole ju nii raske. 

Saan vaevalt mõned meetrid liikuda kui kuulen enda ümber inimesi “Banana” hõikamas. Ega mul kahju ei ole, astun ligi ja teatan oma hinnad.
Klient:  “I give you 50 francs” 
Mina: “No, prices are 100, 150, 100. 
Klient: “I have only 50 francs”
Mina: “Asha”(kohalikus keeles -  kahju)
Ja kõnnin järgmise edasi. Uskumatult võimas tunne pakkuda neile kogemust, mida mina turul tundma pean. Kõigile tehakse allahindlust ja mulle peaaegu, et mitte kunagi. 

Neil vedas, et ma kolmekordset hinda ei küsinud. Järgmine nädal proovin selle triki ka ära. Põhjendus on mul ka juba olemas:)

Kolm kimpu banaani kaovad mõne minutiga. Saame kohalikega mõnusalt naerda ning ma saan harjutada oma viimaseks turupäevaks, kui olen lubanud käte abita kandiku täie banaane läbi Three Corners’i kanda. 


Üks hetk kliendiga: 

Mees: “I like your sunglasses, I need them, you should give me...my eyes hurt”
Mina: “Really, but I need them too, my eyes are really beautiful, so I need to hide them. Want to see?”
Mees: ....

Sõber, kes juttu pealt kuuleb purskab naerma. Ma igaks juhuks ei naera aga muigan küll. 

Banaanid müüdud läheme jalutama, kindla eesmärgita naudime päikeseloojagut suurel kivil istudes ning paneme paika viimase nädala plaane.  

Brown jutustab meile, mida tähendab kui kohalik ütleb American Wonder. See on ime, mis on suurem kui tavaline ime, sellepärast lisavad sõna ette American.

Täna on minu Kameruni aja kolmas vihmata päev. Minu pisike American Wonder. 


Üks täht



No comments:

Post a Comment