Friday, September 6, 2013

65. päev

Asha vol 3

Ma olin kindel, et ei kuule enam oma telefonist midagi. Täna hommikul postkasti avades avastasin lähedase inimese kirja, kellele oli Kameruni numbrilt korduvalt helistatud. Ma polnud vargust eriti suure kella külge pannud, kuna ei arvanud, et uus omanik hakkab mingil moel minu ellu sekkuma ning kasutama telefonis olevat informatsiooni. 

Nähes, et minu sõprade seas oli rohkem inimesi, kes tundmatult Kameruni numbrilt kõne said, muutusin ma vihaseks. Minu viha oli selle vastu, et inimene üritab minu kontakte kasutades endale kasu saada. Kuule, telefoni sa juba said, kas sellest ei piisa? See, et pidin hoiatuse panema sotsiaalmeediasse Kameruni suunakoodiga helistaja suhtes ning et pidin oma perele saatma kirja, et nad neid kõnesid ignoreeriks tegi mind aga rohkem kurvaks kui vihaseks. 

Iga rahvusega käivad kaasas tuntud/vähemtuntud stereotüübid. Kamerun riigina/rahvana ehk väga paljudel millegagi ei seostu, aga Nigeeria(...) printsid, kes meili teel raha küsivad on enamasti kõigile tuntud. Ma pole kindel, mida üritas uus telefoni omanik kõnedega Eestisse saavutada, kuid ma olen veendunud, et ta ei soovinud küsida, kas saaks minu telefoni kuidagi tagastada. 

Joshua helistas numbrile, mille mu sõbrad andsid, ning sai temaga ühendust. Hääl teisel pool toru oli nõus kohtuma, kui “üllatuslikult” kokkusaamisele ei ilmunud. Joshua ei rääkinud midagi sellest, et telefon oleks olnud varastatud - ta kasutas valenime ning uuris, kas mehel on telefone müüa. Igasugune valetamine, skeemitamine ja petmine on lubatud kui mitte kohustuslik, andis ta mulle mõista. 

Kui ta pärast mitmetunnist “jahti” tühjade kätega tagasi Belo’sse jõudis nägin tema silmis, et aimas, et tulemus on negatiivne aga ei saanud ka proovimata jätta. Laususime peaaegu, et üheks suust Asha(kom keeles “kahju, et see sinuga juhtus”)

Miks muutus viha omal moel kurbuseks? Kahju, et sain kogemuse osaks, mis mingil moel üht negatiivset stereotüüpi siinse kurjategija kohta kinnitab.  

“See hetk kui tunnen, et ma ei otsusta, mida ma tahan kogeda vaid kogemus ise teab, miks mul teda vaja on.“

Viha ega kurbust muidugi endas selle juhtumi pärast ei pea. Lihtsalt oli pisut mõtisklemist sellel teemal majaelanike ning kohalike sõpradega. 

Homme algab kauaoodatud nädalavahetus ning meie suur matk maakonna kõige kõrgeima mäe tippu. 

No comments:

Post a Comment